04 شهریور 1402

اهمیت ابرو و مژه

اهمیت ابرو و مژه

همه می دانیم که ابرو و مژه اهمیت بسیار زیادی برای زیبایی ظاهر ما دارند. علاوه بر این ، وجود این دو برای حفظ سلامت چشم الزامیه. هدف اصلی ابرو و مژه محافظت از چشم است. هدف آن ها این است که لایه دیگری برای محافظت از کره چشم در برابر هر چیز جامد ، مایع ، گرد و غبار و حشرات بسازند.

ابرو ها از چشم ها در برابر عرق ، شوره سر و بارانی که روی صورت میریزد محافظت می کنند. زاویه و شکلی که دارند باعث می شود آن ها را به سمت کنار صورت و دور چشم هدایت کنند. 

مژه ها هم به خاطر شباهتشان به سبیل ، بلند و حساس هستند ، هنگامی که چیزی آن ها را لمس می کند ، پاسخ پلک زدن را ، به عنوان مکانیسم دفاعی تحریک می کنند. بدون مژه ، مدت بیشتری طول می کشد تا پاسخ پلک زدن فعال شود. مژه ها به شما هشدار می دهند که چیزی در مجاورت شما ممکن است به چشم آسیب برساند. علاوه بر این ، مژه ها با محدود کردن تبخیر به مرطوب نگه داشتن چشم ها کمک می کنند. 

بر اساس مطالعه مدل سازی مجازی ای که در سال 2018 انجام شد ، ابرو ها علاوه بر تمام این خاصیت ها بهترین ابزار برای نشان دادن ظریف ترین احساسات و حالت های چهره است.

همچین عضو مهمی از بدن گاهی به دلیل بیماری ها و اختلالات هورمونی دچار ریزش و نازکی می شوند ، که برای هر کس که به ظاهر خودش اهمیت می دهد ، این اتفاق هولناک و نگران کننده است.


بازگشت