23 مرداد 1402

بهترین راه پاک کردن تتو

بهترین راه پاک کردن تتو

تاریخچه پاک کردن خالکوبی به قدمت خود تاتو است. برای قرن ها ، مردم بسیاری از روش های خام و دردناک پاک کردن خالکوبی را امتحان می کردند. برخی از این روش ها هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، و مهم است که بدانیم جزئیات و خطرات مربوط به این روش ها چه چیزایی هستند؟ و بهترین روش حذف تاتو چیست؟

تصمیم گیری برای حذف خالکوبی قدیمی که در جوانی انجام داده اید ، واقعا گام بزرگی است ، اما انتخاب روشی که میخواهید دنبال کنید ، زمانی که گزینه های زیادی برای پاک کردن خالکوبی وجود دارد ، می تواند چالش بر انگیز باشد. آیا آن کرم های ارزان قیمت داروخانه واقعا کار می کنند؟ آیا سایش لایه های پوست در روش درم ابریژن یک گزینه بی خطر است؟

اگر فکر پاک کردن خالکوبی ذهنتان را به خود مشغول کرده، احتمالا با روش های مختلف زیادی مواجه شده اید. متاسفانه افراد زیادی وجود دارند که روش های پاکسازی در خانه و طبیعی را انتخاب کرده اند که همگی بی اثر و خطرناک هستند.

شما گزینه های زیادی برای پاک کردن خالکوبی دارید ، اما بسیاری از آنها نا امن هستند و می توانند مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کنند. در حالی که پاک کردن خالکوبی با لیزر ایمن ترین و موثر ترین راه برای خلاص شدن از شر خالکوبی است ، ما می دانیم که این شرایط می تواند افراد را ناامید کند.

چرا اکثر روش های از بین بردن خالکوبی خطرناک هستند؟

انجام این کار در خانه یا بدون نظارت یک متخصص مطمئنا بیش از اینکه مفید باشد ، ضرر خواهد داشت. عوارض رایج روش های از بین بردن تاتو در خانه می تواند شامل عفونت ، اسکار دائمی و هایپرپیگمِنتِیشن باشد.

بیش از یک دهه پیش ، روش های بسیار متفاوتی برای پاک کردن خالکوبی وجود داشت که مانند درمان های مادون قرمز رایج بودند. خیلی از افراد هستند که امیدوارند آسیب های ناشی از درمان های دیگری را که طی سال ها امتحان کرده اند ، پاک کنند. خیلی افراد هستند که در گذشته اقدام به حذف خالکوبی با مادون قرمز کردند و با عوارض جانبی مانند سوزش ، عفونت و زمان بهبودی طولانی مواجه شدند. این درمان طوری به نظر می رسید که انگار شخصی چندین بار سیگار را روی خالکوبی گذاشته است.

ما این داستان ها را برای شوکه کردن یا ترساندن شما به اشتراک نمیگذاریم ، بلکه برای هشدار دادن به شماست که از روش های ناکارآمد استفاده نکنید.

5 روش متداول برای حذف خالکوبی

  1. سالابریژن و درم ابریژن: قدیمی ترین روش پاک کردن خالکوبی که هنوز هم استفاده می شود سالابریژن است. در این روش با محلولی مبتنی بر نمک روی پوست ساییدگی ایجاد می کنند. درم ابریژن بسیار به سالابریژن شبیه است اما با این تفاوت که در این روش از ابزاری مکانیکی و چرخان برای ایجاد ساییدگی استفاده می شود. این دو روش بسیار دردناک اند و باعث آسیب طولانی مدت قابل مشاهده به پوست می شوند.
  2. برداشتن پوست: برداشتن پوست خالکوبی شده با جراحی روشی است که در آن زخمی به اندازه مساحت خالکوبی ایجاد می شود. این روش برای خالکوبی های کوچک می تواند روش موثر و خوبی باشد اما برای خالکوبی های بزرگ تا حدودی دشوار یا غیر ممکن است. پیوند پوست را نیز می تواند با برداشتن پوست انجام داد.
  3. تزریق زیر جلدی محلول ها: تزریق زیرجلدی محلول های مبتنی بر اسید گلیکولیک یا محلول های مایع دیگر شامل تزریق این محلول ها به زیر پوست است ، به طوری که ممکن است بر جوهر تاتو تاثیر بگذارند. این محلول ها اغلب بر روی اپیدرم و درم اثر می گذارند و ممکن است جای زخم های طولانی مدت یا علائم سوختگی باقی بگذارند. علاوه بر این ، اثربخشی این روش به طور مداوم ثابت نشده است ، زیرا مخلوط جوهر و محلول را نمی توان به راحتی از درم به اپیدرم خارج کرد.
  4. کرم پاک کننده خالکوبی: کرم پاک کننده خالکوبی ممکن است به دلیل هزینه کم و سهولت استفاده جذاب باشد. با این حال ، جدا کردن جوهر از درم با کرم ، صرف نظر از نوع (لایه برداری ، TCA یا موارد دیگر) بسیار دشوار است. در بهترین حالت ممکن است جوهر های واقع در اپیدرم را بصورت سطحی محو کنند.
  5. حذف خالکوبی با لیزر: اگر قبلا سعی کرده اید تاتوی خود را با روش های دیگر پاک کنید و خالکوبی هنوز به قوت خودش باقی است، نگران نباشید. چرا که از طریق انجام لیزر زیر نظر متخصصین این حوزه می توانید به بهترین شکل خالکوبی های خود را از بین ببرید چون بهترین و ایمن ترین راه برای پاک کردن تاتو لیزر است.

امروزه پاک کردن خالکوبی با لیزر به عنوان ایمن ترین و موفق ترین روش برای پاک کردن جوهر در نظر گرفته می شود. لیزر ها با هدف قرار دادن رنگدانه های تیره تر در پوست شما کار می کنند و سپس ذرات را به قطرات کوچکتر می شکنند که سیستم ایمنی بدن ، اضافه آن را از بین می برد.با حذف خالکوبی با لیزر می توانید مزایای زیر را انتظار داشته باشید:

درمان های کمتر: به طور معمول ، بیماران برای پاک کردن کامل تاتو تنها به سه تا هفت جلسه درمان نیاز دارند. آنچه تعداد جلسات را تعیین می کند سن ، رنگ ، محل و تراکم جوهر خالکوبی است.

کاهش عوارض جانبی : بر خلاف سایر روش های حذف ، با لیزر کردن می توانید انتظار داشته باشید که جای زخم کمتری نسبت به روش های دیگر داشته باشید.

حذف موثر بیشتر رنگ ها: در گذشته حذف رنگ های روشن تر مانند سبز ، زرد و فیروزه ای بسیار دشوار  بود. اکنون ، با جدید ترین فناوری لیزر ، می توانید آن رنگ ها را نیز از بین ببرید تا حدی که هیچ اثری نخواهید دید.

پاک کردن تاتو با لیزر چقدر موفقیت آمیز است؟

این روش موثر ترین روش است چرا که می تواند به راحتی انواع تاتو و رنگدانه های رنگی را بدون جای زخم پاک کند. روش های جایگزین مانند سالابریژن ، جراحی برداشتن پوست و درم ابریژن اغلب بی اثر هستند ، جای زخم یا پوست آسیب دیده باقی میگذارند و عوارض جانبی ناخوشایندی مانند خونریزی ، تورم یا عفونت دارند.


بازگشت