21 مرداد 1402

دلایل ریزش ابرو و مژه

دلایل ریزش ابرو و مژه

ریزش مژه و ابرو در زنان و مردان (که به ماداروز معروف است) یک اتفاق رایج است و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

اگرچه ممکن است به نظر یک علامت بالینی بی ضرر و صرفا زیبایی شناختی باشد ، اما ماداروز ممکن است نشانه تعدادی از بیماری های زمینه ای باشد.

برخی از دلایل ریزش ابرو و مژه ممکن است شامل شرایطی باشد که تحت تاثیر تغییرات هورمونی هستند ، مانند بارداری ، دوره پس از زایمان یا یائسگی.

ریزش ابرو یا مژه همچنین می تواند به دلیل تحریک بیش از حد ابروها و مژه ها اتفاق بیفتد و توانایی آن ها برای رشد مجدد تحت تاثیر قرار گیرد. 

استفاده از لوازم آرایشی و آرایش نامناسب و همچنین عادات نامناسب بهداشتی و پاک کردن آرایش نیز محرک افزایش ریزش ابرو و مژه هستند.

تریکوتیلومانیا یک نوع رفتار اجباری است که باعث می شود افراد دائما موها ، ابروها و مژه های خود را بکنند.

استرس و فشار عصبی می تواند باعث تغییرات مختلفی در بدن ما شود و باعث ایجاد انواع مختلف آلوپسی از جمله در ابرو و مژه ها شود.

انواع دیگر آلوپسی شامل آلوپسی آندروژنیک ، آره آتا ، اسکار یا فیبروز پیشانی نیز می تواند نواحی دیگری به جز پوست سر ، به ویژه ابروها را تحت تاثیر قرار دهد.

استفاده و پاک کردن آرایش باید با اطمینان انجام شود تا از طریق تحریک یا التهاب به موهای ناحیه چشم آسیب وارد نشود.

زخم یا سوختگی می تواند فولیکول های مو را از بین ببرد و لکه های خالی باقی بگذارد که به سختید قابل ترمیم هستن.

علائم آلوپسی ابرو و مژه:

در مورد مژه ها ، این وضعیت می تواند باعث شود روزانه بین 1 تا 5 مژه از دست بدهید. هم در این مورد و هم در مورد ریزش ابرو ، اگر متوجه شدیم که هنگام مالش چشم ها موی مژه ریزش دارد. ممکن است با آلوپسی ابرو و مژه مواجه باشیم.

چطور می شود این بیماری را درمان کرد؟

توصیه می شود برای تشخیص دلیل اصلی این بیماری به پزشک مراجعه کنید تا علل اصلی ریزش ابرو و مژه تشخیص و درمان پزشکی صحیح روی شخص صورت گیرد. موادی مانند ویتامین E ، پانتول و بیوتین به تقویت آن ها کمک می کند.

آیا بارداری می تواند دلیل این بیماری باشد؟

بله ، ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی پس از زایمان ، تراکم ابرو ها و مژه ها بیش از حد طبیعی کاهش پیدا کند.

آیا مصرف برخی داروها ممکن است منجر به ریزش ابرو و مژه شود؟

درست است ، چرا که این بیماری به طور کلی می تواند ناشی از درمان های دارویی باشد که با شرایط دیگر مبارزه می کند ، اما در عین حال میتوانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث ریزش مو ، ابرو و مژه شوند.

آیا امکان بازگشت موهای از دست رفته ابرو و مژه وجود دارد؟

در بیشتر موارد ، اگر آسیب ، زخم یا سوختگی در این ناحیه باعث از بین رفتن فولیکول های مو نشده باشد. ترمیم و بازگشت موهای ابرو و مژه امکان پذیر است. استفاده از یک تقویت کننده که رشد را تحریک می کند به جلوگیری از ریزش مو در این نواحی و بازیابی تراکم آن ها کمک می کند.


بازگشت