22 خرداد 1402

چه چیزهایی برای جلوگیری از سفید شدن مو مناسب است؟

چه چیزهایی برای جلوگیری از سفید شدن مو مناسب است؟

مواد مورد نیاز برای جلوگیری از سفید شدن موها

  • روغن تراپی با استفاده از روغن املا

املا یا همان انگور هندی فواید بیشماری برای موها دارد. برچسب بسیاری از محصولات مراقبت از مو را که بررسی کنید، متوجه وجود روغن یا عصاره املا خواهید شد. ویتامین سی و منابع غنی آنتی اکسیدان در این ماده، از سفید و یا خاکستری شدن موها جلوگیری می کند. حتی با بالا رفتن سن این ماده می تواند خاکستری شدن موها را به تاخیر بیندازد.

برای استفاده از خواص روغن املا برای حفظ رنگ مو، بهتر است اقدامات زیر را هفته ای دوبار تکرار کنید:

  • سرتاسر تار موهای خود را بوسیله مقدار مناسبی از روغن املا بپوشانید.
  • حالا با استفاده از حوله حمام یا کلاه نخی و یا هر پوشش مناسبی که در دسترس دارید، موهای خودتان را کاملا بپوشانید.
  • پانزده دقیقه اجازه دهید که این روغن بر روی موهای شما باقی بماند.
  • حالا با استفاده از یک شامپو بسیار ملایم، موهایتان را بشویید.


  • روغن تراپی با استفاده از روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه یک روغن حاوی مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها محسوب می شود. آنتی اکسیدان ها به طور مستقیم در پیشگیری از پیری پوست و مو و همچنین سلول ها هستند. در واقع آنتی اکسیدان ها از تخریب سلولی جلوگیری کرده و التهابات را تسکین می دهند. به همین دلیل در محصولات مختلف پوست و مو از روغن سیاه دانه نیز استفاده می شود.

روغن سیاه دانه دارای اسید لینولئیک است. اسید لینولئیک از کاهش پیگمنت یا همان رنگ دانه فولیکول جلوگیری کرده و رنگ طبیعی موها را حفظ می کند.

این محصول همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. این عناصر کمک می کند که گردش جریان خون افزایش پیدا کرده و مواد مغذی در اختیار سلول ها قرار بگیرد. در نتیجه فولیکول های موهر آنچه که برای تولید ملانین نیاز دارندرا در دسترس خواهند داشت.

روش استفاده:

  • مقدار کافی از روغن سیاه دانه خالص را روی کف دست خود قرار دهید.
  • دستان خود را به این روغن آغشته کنید و برای چند دقیقه به هم بمالید.
  • پوست سر را بوسیله کف دستان خود ماساژ دهید.
  • حداقل 15 دقیقه پوست سر خود را با کف دست بصورت دایره ای ماساژ دهید.
  • حالا اجازه دهید روغن سیاه دانه برای یک ساعت بر روی گوست سر شما بماند.
  • بعد از گذشت یک ساعت، موهای خود را با استفاده از شامپوی مناسب بشویید و سپس نرم کننده بزنید.
  • توجه کنید فقط در صورتی از این روش نتیجه میگیرید که اقدامات بالا را بصورت مداوم تکرار کنید.


  • استفاده از ترکیب روغن نارگیل و لیمو

استفاده روزانه از ماسک روغن نارگیل و لیمو روشی مطمئن برای جلوگیری از سفیدی موها است. مقداری از روغن نارگیل و آب لیمو را ترکیب کرده و آن را به کف سر خود بمالید. این ترکیب باعث جلوگیری از سفید شدن موهای فرد می شود اما نمی تواند موهای سفید شده را درمان کند.

  • روغن های دیگری که باعث تقویت فولیکول مو و در نتیجه جلوگیری از سفیدی مو می شوند.

مصرف موضعی و خوراکی برخی روغن های گیاهی و حیوانی باعث تقویت فولیکول مو و جلوگیری از سفیدی آن ها می شود. توجه کنید که این روغن ها زمانی که هنوز موهای فرد سفید نشده اند اثرگذار خواهد بود و نمی توانند موهای سفید شده را تیره کنند.

روغن نارگیل، بادام، آمله(هسته انگور هندی)، رزماری، بابونه، چوب صندل و مریم گلی از جمله روغن های گیاهی هستند که ماساژ موها و کف سر با آن ها باعث تقویت موها می شود. روغن کرچک و شترمرغ نیز از جمله روغن های حیوانی مفید برای جلوگیری از سفیدی موها هستند.

  • حفظ میزان مواد معدنی ، ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ رنگ مو الزامیست.

مصرف مواد غذایی حاوی ید، مس و سلنیوم به حفظ رنگ دانه های مو کمک زیادی می کنند. این مواد با تقویت موها سد محکمی در برابر عوامل آسیب زننده به رنگ دانه های مو ساخته و رنگ طبیعی آن ها را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. شلقم، اسفناج، قارچ، عدس، بادام، جگر گاو و تخمه آفتاب گردان از جمله مواد غذایی سرشار از مس هستند. برای رساندن ید به موها نیز باید از مواد غذایی نظیر موز، اسفناج، ماهی و هویج استفاده کرد. ماهی سالمون، گندم، سویا، گردو، ذرت و صدف خوراکی از جمله مواد غذایی هستند که سلنیوم مورد نیاز موها را به آن ها می رسانند.

پروتئین و ویتامین های گروه B به تولید ملانین و حفظ رنگ دانه های پوست کمک زیادی می کنند. در نتیجه می توانند جلوی سفیدی زودرس موها را بگیرند. برغ، بوقلمون، سویا، سفیده تخم مرغ، مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند که بروز نشانه های پیری در موهای فرد را به تعویق می اندازند. همچنین انواع غلات، تخم مرغ، مرغ، سبزیجات، گوشت و موز حاوی ویتامین های مختلف B2، B6 و B12 هستند که روند تولید ملانین را تسریع کرده و رنگ طبیعی موهای فرد را برای مدت بیشتری حفظ می کنند.



بازگشت